Tracks de Cerdanya weekend especial Escapa – Ressenya

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gran èxit de convocatòria a la Tracks de Cerdanya Weekend especial Escapa, 101 persones, 91 bikers i 10 acompanyants, vem col·lapsar el pavelló de Llívia el dissabte 15 d’octubre, on l’equip de Tracks de Cerdanya capitanejat per l’Adam ens esperaven amb els braços oberts.

IMG_20161015_093014288tallada

A quarts de 10 ens posàvem a pedalar, primer resseguint el  Segre direcció Puigcerdà per desviar-nos cap a Vilallobent i aquí començar la primera ascensió del dia fins a Mas Tartàs a 1400m. La masia, que és un antic monestir,  està ubicada en un balcó d’herba verdíssima i molt bones vistes, va servir de magatzem d’armes i amagatall de la guerrilla antifranquista fins l’any 52.

DCIM100GOPRO

Tot el què vem pujar ho vem tornar a baixar fins a Osseja i d’aquí comencem a pujar suau cap a Eyne, si no tenim en compte els rampots asfaltats de Llo de fins el 26%! Per sort, pocs després, arribàvem al picnic del dinar. Un descans abans de rematar la pujada del dia.

IMG-20161016-WA0083TALLADA

Amb la panxa plena costa avançar però no teníem més remei que enlairar-nos quasi fins als 2100m,  el circ de Cambra d’Ase a la nostra dreta i vistes del Carlit i els Perics a l’altra banda de la vall, parada obligada per fer fotos.  La baixada fins Montlluís fa la delícia dels més tècnics, amb trams complicats sobretot per estar humida degut a la pluja de la setmana.

Un cop a Montlluís tenim la tarda lliure per gaudir de la piscina climatitzada i jacuzzi de l’hotel o bé passejar pel poble fortificat.

IMG_20161015_165756680TALLADA

El diumenge ens llevem amb més ganes de BTT, sortim de Montlluís envoltant la ciutadella i enfilem cap a la Jaça d’en Calvet, un petit llac al sud de Matamala.  Continuem fins el riu Tet i el resseguim de baixada fins tornar de nou als afores de Montlluís.

14731126_1230670953638477_6011532038668952296_npetita

A partir d’aquí amb un puja baixa constant i molt distret per senders plens d’arrels i pedres ens anem enfilant cap a l’estació d’esquí de Pyrénées 2000 i encara més enllà, treuen el cap els cims enfarinats, la majoria parem a fer-nos-hi la foto de rigor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAI ara sí, comença una llarga baixada majoritàriament pistera fins molt a prop de la central solar Thémis de Targasona on ens trobem el picnic del dinar.

Carreguem piles i anem a buscar la Vall d’Angostrina, hi baixem per remuntar per la pista de l’ermita de Sant Martí d’Envalls fins els Vivers. Ara sí, baixada de la bona per un sender interminable fins el poble d’Angostrina, que ens deixa amb els braços ben calentonets i abans d’arribar a Llívia, encara tornem a remuntar una mica el Puig Cereja per poder veure els ossos, senglars i fauna variada del cap de tir amb arc en 3D i agafar un últim sender rodejat d’amanites muscaries,  que ens deixa gairebé a les portes de Llívia.

Més que satisfets tanquem el cercle al pavelló de Llívia, gràcies Tracks de Cerdanya per la ruta!

Aquí podeu trobar un recull de fotos