ESCAPA ha obert un centre temàtic de la bicicleta de 2.000 m²
La nova botiga compta amb un restaurant i un circuit per provar les bicis
Bicicletes Escapa engega una nova etapa plena de reptes. Hem obert un centre temàtic de més de 2.000 m² dedicat a la bicicleta.
Es tracta d’un concepte de botiga del tot innovador ja que, a banda d’oferir les millors bicis i un servei expert de mecànica, que també incorpora un restaurant i un servei d’assessorament per a rutes i viatges.
La botiga es trasllada, però no es mou de la carretera de Barcelona (C/Barcelona, 41 - C/Montserrat 180, antiga fàbrica tèxtil que durant anys va ser la seu de puzzles Educa).

El nou centre lúdic de la bici està dividit en cinc grans espais units per un pati dissenyat per acollir qualsevol tipus d’activitat pública, social i cultural.
Aquesta zona compta amb vuit places de pàrking gratuïtes, dues dutxes, servei de rentabicis amb aigua reciclada de la pluja i una terrassa, adaptable per a concerts, presentacions d’equips ciclistes i altres esdeveniments.
A més, també s’ha habilitat un circuit on els clients puguin provar les bicicletes. Per als més petits i les escoles, hi haurà una zona didàctica pensada per transmetre els valors de la bici i el respecte al medi ambient.

La nova botiga d’Escapa compta amb una sala dedicada a les bicis de muntanya, una altra per a les de carretera i triatló, que té un servei específic de mecànica independent del taller principal i un tercer espai on s’ubiquen els complements i les bicis plegables i elèctriques. Amb aquesta renovació, Escapa vol potenciar encara més l’atenció personalitzada i el tracte proper, tot i que continuarà disposant d’una botiga online (www.biciescapa.com) per comprar a distància.

La gran novetat del projecte és el restaurant. S’anomenarà Tourmalet i obrirà en també en breu. Serà decorat amb temàtica ciclista per recordar les curses i els cims més emblemàtics. L’obertura d’aquest espai permetrà als clients fer un àpat mentre li arreglen la bicicleta o recuperar energies després d’una sortida. L’explotació del restaurant anirà a càrrec de Sergi Ara, responsable de cuina a l’Hotel Ayre Gran Via, i Bernat Escapa, cap de sala a Càtering Gourmet Paradís, empresa puntal del sector. Al restaurant també hi haurà una zona amb llibreria especialitzada per a consultes on s’organitzaran cursets de mecànica i de novetats tecnològiques del sector.
Amb l’obertura d’aquest centre de culte a la bicicleta, Escapa fa realitat un somni: convertir una botiga convencional en un espai de promoció del vehicle sostenible per excel·lència.
Bicicletes Sabadell va néixer l’any 1984 de la mà de Ramon Escapa. Amb el boom de les Mountain Bike, la botiga es va anar ampliant i va canviar de local diverses vegades, però sempre es va mantenir a la carretera de Barcelona.
Actualment Bicicletes Sabadell és una S.L. formada per tres socis, Ramon Escapa, Francisco López i Jordi Perarnau, on hi treballen catorze persones, que s’ampliaran amb la nova obertura.
La restauració de l’espai on s’ubicarà la nova botiga ha estat dissenyat per l’arquitecte sabadellenc Manel Larrosa, amb la voluntat de convertir-lo en un centre cultural de la ciutat associat a una activitat actual, la bici.
